کانال تلگرام تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
تولید سریال‌هایی با محتوای سخیف و جذب مخاطب با هر هزینه و تبعاتی!

تولید سریال‌هایی با محتوای سخیف و جذب مخاطب با هر هزینه و تبعاتی!

 

سریال‌هایی که تنها با محتوای هیجانی و با هدف میخکوب کردن مخاطب عام پای تلویزیون و بدون درنظر گرفتن تاثیرگذاری‌های منفی اجتماعی، فرهنگی و … کوتاه و بلندمدت، با مبالغ سنگینی ساخته و پخش می‌شود، ضمن فراری دادن فرهیختگان و نخبگان از تماشای آن‌ها و سوق دادن آنان به تماشای دیگر رسانه‌ها، حکایت از لحظه‌بینی و دوری از آینده‌نگری مدیران و متصدیان رسانه‌ی ملی دارد.

از سوی دیگر معدودی از برنامه‌هایی که با محتوای غنی‌تر در شبکه‌ی ۴ سیما تدارک دیده شده، با ناهماهنگی‌ها و گاهی نیز بدقولی‌هایی که پس از معرفی و تبلیغ آن‌ها صورت می‌گیرد، مواجه می‌شود که این وضعیت نیز از اعمال محدودیت‌هایی برای این‌گونه برنامه‌ها حکایت می‌کند و نشان می‌دهد که با فشارهایی از درون و بیرون روبه‌رو شده است.

به‌طورمثال تاکنون چند بار در مورد زمان پخش برنامه‌ی فاخر «شوکران» که مجری متفاوتی با توان علمی – فلسفی لازم را دارد، پس از اطلاع‌رسانی با عدم پخش مواجه شده و به‌طور ناگهانی جای آن را با برنامه‌های دیگری پر کرده‌اند!

در مورد برنامه‌ی «گنج دوران» نیز که مجری پرتجربه و دانشمندی نیز دارد، به همین منوال برخورد کرده‌اند!

حال باید پرسید که آیا مدیران و مسوولان رسانه‌ی ملی با این‌گونه عملکرد، به مخاطبان فرهیخته و نخبه بی‌احترامی و توهین نکرده‌اند؟!

ای کاش حداقل با ارایه‌ی توضیحاتی هرچند مختصر، مخاطبان این‌گونه برنامه‌ها را صادقانه و شجاعانه و به‌طور شفاف در جریان امر قرار می‌دادند.    

  • نویسنده : عزیزالله قهرمانی
  • 12 فروردین 1399