کانال تلگرام تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
نکبتی که از فلاکت‌ها رونمایی کرد!

نکبتی که از فلاکت‌ها رونمایی کرد!

یورش کرونا به کشور در مرتبه‌ی نخست نشان داد که سازمان پدافند غیرعامل جز یک تابلو و عنوان بیش نیست و هیچ‌گونه آمادگی برای پیشگیری و مقابله با تهدیدهای گوناگون را ندارد، به‌گونه‌ای که در چند هفته‌ی اخیر سروکله‌ی مسئولان آن نیز در رسانه‌ها پیدا نشده و راهی را جز برگزیدن سکوت نیافته‌اند!

ندادن و نداشتن طرح و برنامه ازسوی بسیاری از سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌ها و … به‌منظور چگونگی سپری کردن دوران حصر خانگی عمومی نیز از دیگر رونمایی‌های این نکبت فراگیر بود که ثابت کرد مسئولان ما به جای پرداختن به اصل، فرع را چسبیده و رها نکرده و نمی‌کنند! و در یک کلام «خروجی کارهای آنان سردرگمی و بلاتکلیفی و…» است.

صداوسیما نیز با فیلم‌ها و سریال‌هایی که تاکنون بارها و بارها پخش تکراری شده است، به کسالت‌ها و بی‌حوصلگی‌ها افزوده و جز توصیه‌های مدام و پی‌درپی و البته لازم کار دیگری نمی‌کند.

از سوی دیگر چنانچه از غبار شعارزدگی‌ها و خروجی رفتارهای پوپولیستی برخی فرصت‌طلب، خود را برهانیم و واقع‌بین باشیم و از خودفریبی‌ها و خط قرمزهای حبابی دست برداریم، درمی‌یابیم که متاسفانه شمار بسیاری از اقشار جامعه ازنظر سواد بهداشتی در فقر شدید به‌سر می‌برند به‌‌نحوی‌که به‌طورمثال برای تهیه‌ی ماسک، خرید نان و …. نه رعایت فاصله می‌کنند و نه چگونگی مقابله‌ی واقعی با ویروس را می‌دانند و بر این باور هستند که فقط با یک ماسک از تمام بلایا مصون و محفوظ می‌مانند و اسفناک‌تر اینکه فرصت تعطیلات را به تهدید علیه سلامتی خود و دیگران مبدل کرده و راهی سفر می‌شوند!

رونمایی دیگر، لنگی سیستم توزیع اقلام ضروری در کشور است که تاکنون هیچ مسئولی پاسخ قابل‌قبول و منطقی به چگونگی وجود این فلاکت نداده است و می‌بینیم که در مورد احتکار ضدبشری رئیس یک اتحادیه‌ی صنفی در شیراز تنها به یک خط خبر از صداوسیما اکتفا و در پی آن ناگهان موضوع در سکوت مدفون می‌شود!

باید پرسید که با محتکران اقلام ضروری بهداشتی که در این وضعیت به‌طورکامل حیاتی است، چه کرده و می‌کنند؟!

آیا اقدام این انسان‌نماهای به‌مراتب پست‌تر از حیوان، قتل‌عام محسوب نمی‌شود؟!

از طرفی، چنانچه این‌همه تولید و کشف اقلام بهداشتی که در سیما نشان داده می‌شود، واقعیت داشته باشد، پس به کجا می‌رود و چگونه توزیع می‌شود و چرا در هیچ داروخانه‌ای موجود نیست؟!

و اما آنچه در صدر این فلاکت‌ها نشسته، بمباران شبانه‌روزی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مخالف حاکمیت است که دلبستگان به خود را مفلوک کرده و به اضطراب، وحشت، افسردگی و وادادگی کشانده و تا مرز خودکشی نیز کشانده است!

این‌گونه رسانه‌ها با بی‌رحمی تمام از وضعیت موجود و نبود سواد رسانه‌ای تا می‌توانند سوء‌استفاده کرده و شماری از دلبسته‌های خود را تا مرز جنون برده و با صدور پی‌درپی امواج منفی، روح و روان آنان را متلاشی می‌کنند.

فضای مجازی داخلی هم جای خود را دارد و می‌بینیم که در حالت عادی همواره به تاخت‌وتازهای کاسب‌کارها، کینه‌توزی‌های سیاسی و … مبدل شده و این روزها هم که به اصطلاح «نگو و نپرس!».

 برخی در این فضا مانند زنبور عسل تنها روی گل‌های معطر می‌نشینند و از شهد گل‌ها بهره می‌برند و گروهی دیگر همچون مگس فقط پلیدی‌ها را برمی‌گزینند و در بیهودگی، بی‌خبری و … سیر می‌کنند و عمر می‌گذرانند!

  • نویسنده : عزیزالله قهرمانی
  • 18 اسفند 1398