مشاهده خبرهای تحلیلی

واکاوی کارشناسانه یا بازگوییِ خواسته‌های خود؟!

  • ۲۱ اسفند ۱۴۰۳
واکاوی کارشناسانه یا بازگوییِ خواسته‌های خود؟!

واکاوی کارشناسانه یا بازگوییِ خواسته‌های خود؟!

 

 

شُماری از رسانه‌های درونی و بیرونیِ کشور با فروشِ ارزش و پُشتوانه‌ی خود به ازای درآمد و یا سوداگری‌های دیگر، با به‌کارگیری کسانی که به کارشناس، پژوهش‌گر و ….شناسانده می‌شوند تلاش می‌کنند خواسته‌ها و آرزوهای خود را واکاوی و کَنکاش در پیش آمدها بَر بُنیادِ دانش و آگاهی نشان دهند و بر پایه‌ی گُمراه‌سازی شنونده، بیننده و خواننده، به خواستِ خود، دست می‌زنند.

 

 

 

 

این‌گونه رَوش و رَوند، دیر یا زود، رسانه را از پُشتوانه‌های مردمی و دوستداران خود تُهی و به‌سوی ناباوری‌ها رَهسپار می‌کند. همان‌گونه که امروز به گوشه کشانده شدن، بیهودگی، اَختگی و بی رواییِ شماری از رسانه‌ها را به‌روشنی می‌بینیم.

 

 

به‌کارگیری شِگردهایی که برای سیاه و یا سپید نشان دادنِ آنچه خواسته‌ی خود و خودی‌هاست، دیگر نَخ‌نَما شده و پیوند خوردنِ مردمانِ جهان با یکدیگر در شبکه‌های گُسترده‌ی برآمده از فَن‌آوری‌های روز، راه نیرنگ بازی و ناراستی‌ها را بسته است. ازاین‌روی این‌گونه رسانه‌ها هرروز بیش‌تر از روز پیش، دستاوردها و بازده‌های وارونه با آرمانِ خود دارند.

 

 

سَربار کردنِ دیدگاهِ این‌گونه رسانه‌ها به‌اندازه‌ای آشکار است که دیگر، کودکان نیز از آن‌ها روی‌گَردان شده و با ریشخند و تَلخَند به آن‌ها می‌نگرند.

 

 

و در یک کلام…..

 

بَدا به روزگارِ کارشناس و کاوشگرنماهایی که خود را به پشیزی فروخته‌اند و اَنگشت‌نما و از چشم افتاده‌ی مَردمان شده‌اند.

لینک کوتاه : https://naneveshteha.ir/?p=3081
  • نویسنده : عزیزالله قهرمانی
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه