کانال تلگرام تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
صیانت از کی و چی؟!

صیانت از کی و چی؟!

مدت‌ها طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی بر سر زبان‌ها افتاده و شک و شبهه‌های بسیاری را در اذهان عمومی ایجاد کرده است. این پرسش بی‌پاسخ همچنان مطرح است که آیا این طرح با هدف ایجاد محدویت‌ها و محرومیت‌هاست و یا گوشه چشمی به حقوق کاربران و اقشار مختلف جامعه نیز دارد؟

در اینکه سطح سواد رسانه‌ای در میان شماری از اقشار جامعه در خوش‌بینانه‌ترین نگاه «صفر» است بر واقع‌بینان و اهل منطق و استدلالی که دچار شعارزدگی نشده‌اند، پوشیده نیست و نشان از فجایعی دارد که همواره در این فضای گسترده‌ای که آزادی‌های شیرین و گوارای بسیاری را به بشریت اهداء کرده، به‌وقوع پیوسته و همچنان می‌پیوندد.

چه بسیار از افرادی که نسبت به حقوق خود در این فضا بی‌اطلاع و یا بی‌اعتنا هستند، درمقابل هتک حرمت‌ها، اهانت‌ها و توهین‌ها، دروغ‌پردازی‌ها و… سر خم کرده و سکوت سرد و سیاه را بر دفاع قانونی از خود ترجیح می‌دهند و میدان را به شماری که به «اوباش و اراذل مجازی» شهرت یافته‌اند، داده و به شکل‌گیری عواملی که همانند شعبان بی‌مخ‌ها و پری بلنده‌ها در کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ نقش ایفا کردند، ناخواسته کمک می‌کنند!

البته نباید از نظر دور داشت چنانچه احساس دفاع از حقوق اجتماعی در میان اقشار جامعه نسبت به دستگاه‌ها و مراکز مسئول و موظف وجود داشته باشد، سکوت‌کننده‌ها در مقابل هتک‌ حرمت‌ها و اوباشگری در فضای مجازی وارد عرصه‌های موجود شده و می‌توانند مفسده‌های مجازی که لاجرم به فسادهای خوفناک حقیقی منجر می‌شود را ریشه‌کن کرده و در راستای سالم‌سازی این فضا حرکت کنند.

اینجاست که صیانت واقعی را می‌توان در چگونگی عملکرد پلیس فتا و دادسراها و دادگاه‌های کیفری محک زد و سنجید.    

  • نویسنده : عزیزالله قهرمانی
  • 2 فروردین 1401