
جریمه موتورسیکلتهای فاقد معاینه فنی
رییس پلیس راهور ناجا از جریمه موتورسیکلتهای فاقد معاینه فنی خبر داد.
سردار سید کمال هادیانفر در گفتوگو با ایسنا، درباره نظارت پلیس بر معاینه فنی موتورسیکلتها گفت: موضوع معاینه فنی موتورسیکلت جدی است و در ۱۲۸ مرکز معاینه فنی که ۱۴ مرکز آن در تهران برای ماشین و موتور و مابقی در شهرستان هاست، خدمات مربوطه ارائه میشود.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره اعمال قانون و جریمه موتورسیکلتهای فاقد معاینه فنی نیز گفت: سیستم LEZ که برای کنترل آلودگی هوا در کلانشهرها روی دوربین های ثبت تخلفات نصب شده نسبت به اعمال قانون این موارد اقدام کرده و برایش فرقی ندارد که خودرو یا موتورسیکلت از مقابل آن رد شود.
……………………………………………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………………………………………
بهطورمعمول استفادهکنندهها از وسیله نقلیه موتورسیکلت منهای درصد کمی که آن را برای وقتگذرانی و در پی آن آلودگیهای گوناگون و ایجاد خطرهای تهدیدکننده جان و مال مردم بهکار میبرند، اقشار ضعیفی هستند که با این وسیله کمایمن و یا ناایمن، امرارمعاش میکنند و درواقع ابزار اصلی کاری و حرفهای آنان است.
برهمین مبنا، در دورههای مختلف مجلس شورای اسلامی، مباحث بسیاری در مورد ارایه تسهیلات لازم به موتورسواران برای برقی کردن موتورسیکلتها و تامین منابع لازم آن، صورت گرفت و در چند دولت گذشته هم این موضوع مطرح و وعدههایی نیز در این زمینه داده شد. اما متاسفانه دیری نپایید که این مباحث به فراموشی سپرده و درعوض بر شدت برخوردهای پلیسی به این قشر ضعیف جامعه افزوده شد.
در این زمینه باید به واقعیتها نگریست و تصمیمگیریها نیز در این مورد لازم است که بر مبنای وضعیت موجود اتخاذ شود. چراکه سیستم سوخت موتورسیکلتها خواه و ناخواه، دودزا و آلودهکننده هوا و صداست و از سوی دیگر دارندهها و رانندههای این وسیله نقلیه، توان برطرف کردن مشکلات فنی آن را ندارند و لاجرم همواره تن به جریمه داده و خواهند داد.
همانطور که همگان بر این واقعیت مسلم وقوف دارند، موتورسیکلت برقی نهتنها هیچگونه آلودگی هوایی و صوتی ندارد، بلکه دارای ایمنی بسیار بیشتری نسبت به موتورسیکلتهای بنزینی است و در صورت تبدیل شدن از «روغن – بنزینی» به برقی، شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و قربانیان سواره و پیاده خواهیم بود و مصرف بنزین هم به میزان بالایی کاهش خواهد یافت. البته این نکته مهم و قابلتوجه را نیز نباید ازنظر دور داشت که درصورت فراهم شدن زیرساختهای لازم دوچرخهسواری در شهرها و ایجاد مسیرهای ایمن و دیگر ملزومات این امر، بسیاری از موتوسواران به سمت دوچرخهسواری و استفاده از این مُد سالم و سلامتیآفرین حملونقلی روی خواهند آورد.
- نویسنده : عزیزالله قهرمانی
- 16 دی 1399
اخبار سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، و... از منو سایت انتخاب کنید .
برگزیده ها
- بافت تاریخی شیراز در چنگالِ پلشتیها
- اصل، دیگر بر برائت نیست!
- آقای رئیسجمهور
- مناسبتها، آزمونی برای گروههای اجتماعی
- خواستهی استاندار فارس و شاخصههای مدیریتی
- به بهانه هفتههای قوه قضائیه و تعاون!
- آقای شهردار شیراز برای شما و اعضای شورای این کلانشهر متأسفیم!
- نمیگذاریم بیهویتها هویت شیراز را بسوزانند
- مُقصرانِ بیتقصیر!!
- کی به کیه؟!
بیشتر بخوانید
بایگانی