کانال تلگرام تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات تبلیغات
فاصله ی نقاد دلسوز با چاپلوس ریاکار

وزیر آموزش و پرورش:

روحیه پرسشگری و آزاد اندیشی را به دانش آموزان منتقل کنیم 

 

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مقوله تربیت در شکل گیری شخصیت کودکان و نوجوانان و ساختن آینده آنان از مقوله آموزش تأثیرگذارتر و پایدارتر است، گفت: به دانش آموزان روحیه و توانایی پرسشگری و آزاد اندیشی؛ خلاقیت و کارآفرینی را منتقل کنیم و در شکل گیری هویت آنان اهتمام داشته باشیم .

 

 

……………………………………………….

تحلیل این خبر ……

 

 

 

بی‌تردید تقویت روحیه پرسشگری و آزاد اندیشی در دانش آموزان لازمه پیشرفت و تعالی جامعه و رشد و توسعه در ابعاد گوناگون است. اما این امر نیاز مبرم به پیش‌زمینه و زمینه‌ای دارد که در صورت محقق نشدن می‌تواند کشور را با مشکلات بسیاری مواجه کند و به بن‌بست بکشاند.

 

 

پیش‌زمینه و زمینه تقویت روحیه پرسشگری و آزاداندیشی، ایجاب و ایجاد روحیه نقدپذیری و تحمل دیدگاه‌های متفاوت و مخالف است که باید در صحنه عمل و به‌یقین تحقق یابد تا بتوانیم آینده‌ای روشن و پرامیدی را پیش روی خود مجسم کنیم.

 

 

باید دانش‌آموزان و دانشجویان ما متوجه فاصله نقد و نظر با توهین و تحقیر باشند و با تمام وجود تفاوت فاحش این دو مقوله متضاد را درک کنند. همچنین لازم است که مسئولان و مدیران نیز در سطوح مختلف به‌درستی به این باور برسند که تنها با فراهم بودن زمینه مطالبه‌گری، پرسشگری و آزاداندیشی است که می‌توان رشد کرد و زندگی متعالی داشت.

 

 

دانش‌آموز و دانشجو باید به‌دور از غلبه احساسات، با درایت و عقلانیت و در کمال ادب و احترام، مطالبه‌گری کند و در حفظ روحیه آزاداندیش خود بکوشد.

 

 

مدیران جامعه نیز در هر رده‌ای که باشند باید بدانند که این مطالبه‌گر است که دل می‌سوزاند و خواستار ترقی و تعالی بوده و ریاکارها، چاپلوس‌ها و متملق‌های دغل و سالوس، تنها به منفعت خود می‌اندیشند و خودبین و خودخواه هستند و به مدیران و مسئولان جامعه به‌عنوان ابزار منفعت‌طلبی می‌نگرند و درواقع برای آنان پشیزی ارزش قائل نیستند.  

  • نویسنده : عزیزالله قهرمانی
  • 16 شهریور 1399