فرمانده ناجا:
ایجاد تحول در خدمات رسانی به مردم از اولویت های ناجاست
فرمانده نیروی انتظامی گفت: ایجاد تحول و نوآوری در فرآیندهای خدماتی پلیس به مردم از اولویتها در ناجاست و لازم است که در راستای ایجاد تغییر و تحول با روحیه جهادی در این مسیر قدم برداریم.
………………………………………………………………….
بیتردید الکترونیکی کردن روند رسیدگی به امور محوله در ناجا میتواند هم از سوءاستفادهها و مفاسد و هم از اتلاف و هدررفت اوقات مردم و کارکنان تلاشگرِ این مجموعه گسترده، جلوگیری کند.همانگونه که در چند روز اخیر این امرِ ارزشمند در شماری از مجموعههای وابسته به قوه قضائیه محقق شد که البته امیدواریم از آن بهرهبرداریهای اصولی صورت گیرد.
طی کردن روند تقاضاهای ارباب رجوع در کلانتریها درحال حاضر هم بسیار زمانبر و هم گاهی با پیامدهای اجتماعیِ ناخوشایندی مواجه میشود، بهطوریکه شان و منزلت شهروند در بعضی از موارد نادیده گرفته شده و موجب نارضایتی در ابعاد مختلف میشود.
سئوالی که همواره مطرح بوده، این است که چرا برای انجام هرگونه تقاضایی، شهروندان مجبورند خود به کلانتریها مراجعه کنند و گاهی نیز با صحنههایی روبهرو شوند که در ذهن و فکر آنان بازخوردهای نگرانکننده ایجاد میکند و از اینکه حضور آنان با وجود متخلف و مجرم و … همراه میشود، احساس توهین و تحقیرشدن میکنند!
ازسوی دیگر چگونگی برخورد با اربابرجوعِ قانونمند و آبرومندی که برای امری عادی و معمولی و بر اساس ضوابط و مقررات به کلانتری مراجعه کرده، با متخلف و مجرم نباید یکسان و در یک مکان صورت گیرد و شان، منزلت و جایگاه افراد نادیده گرفته شود.
باید محل و مکان مراجعه مردم شرافتمند و آبرومند با افرادی که مرتکب تخلف و جرم و … شدهاند، مجزا و متفاوت و برخوردها نیز متناسب با جایگاه و شان اشخاص باشد.
- نویسنده : عزیزالله قهرمانی
- 4 شهریور 1399
اخبار سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی ، و... از منو سایت انتخاب کنید .
برگزیده ها
- زیرِ چکمهی الیگارش ها ….
- مطالبه گری، خودتحقیری و خودزنی نیست
- وفاقِ ملی، زیر لَگَدِ سایهها
- ایدئولوژیهای مَرگ و رَنج !
- لحظههای عمر، بازیچهی بیخِرَدان!
- گرفتاری در چنگالِ خطوط قرمز!
- گذر از چه باید کَردها …..
- دادنِ عنوانهای مٌفتی به افراد هٌلفتی!
- پای وابستگی روی گلوی شایستگی!
- شایسته طلبی یا سهم خواهی!؟
بیشتر بخوانید
بایگانی