مشاور شهردار تهران عنوان کرد
اعلام نتایج نظر سنجی از تهرانی ها/ پایتخت نشینان بیشتر چه می خواهند؟
مشاور شهردار تهران با اشاره به انجام نظر سنجی از شهروندان درباره رویکرد مدیریت شهری گفت: بیش از ۸۶ درصد تهرانی ها در این نظرسنجی خواهان حفظ باغها هستند.
به گزارش ایسنا، غلامحسین محمدی در پیامی توئیتری با اشاره به انجام نظر سنجی از شهروندان درباره رویکرد مدیریت شهری که به سفارش شهرداری تهران توسط ایسپا انجام شده است نوشت:” ایسپا پیمایشی را در دی ماه ۹۹ به سفارش شهرداری تهران درخصوص اولویت های مدیریت شهری انجام داده است. نتایج نظرسنجی نشانگر اقبال شهروندان به رویکرد انسان محور در اداره شهر است.
۸۶.۲ درصد تهرانیها خواهان حفظ باغها هستند و ۷۲ درصد نظارت شهرداری بر استفاده از خانههای تاریخی را مطالبه میکنند. همچنین ۶۵ درصد توسعه حمل و نقل عمومی مثل مترو را راه کنترل ترافیک می دانند و ۵۷ درصد خواهان پیاده محوری و گسترش خطوط دوچرخه سواری در شهرند و از توجه به پروژه های محلی استقبال می کنند.
………………………………………………………
تحلیل این خبر …..
انجام نظرسنجی از شهروندان کلانشهرها درصورتی که مانند بسیاری از امور قربانی سیاسیکاریها و سیاستزدگیها نشود، میتواند هم به افرایش رضایتمندیها و هم برانگیختن حس مشارکت عمومی و همگامی و همراهی مردمی منجر شود.
تمام دستگاههای خدمات رسان بهویژه شهرداریها که از بودجههای عمومی و مردمی ارتزاق میکنند، نباید جز به خواستههای همگانی بپردازند و امور شهروندان را دستخوش سلایق شخصی و سیاسی کنند.
بهراستی شهروندان شیرازی چه میخواهند؟ ، این سئوالی است که هر مسئول، شورا و شهرداری که عهدهدار مسئولیت در این کلانشهر تاریخی است، در مرتبه نخست باید از خود بپرسد و با دیدگاهها و نظرات عمومی آشنایی کامل داشته باشد.
باید پاسخ داد که چرا و چگونه شهرِ باغهای رؤیایی که روزگاری زبانزد خاص و عام بوده، امروز اینگونه مورد هجوم ساختمانهای بلندمرتبه و تاختوتاز سودجویان قرار گرفته است؟
باید پاسخ داد که هوای بینظیر این شهر که در طول تاریخ به برند اصلی آن مبدل شده است، چرا اینگونه قربانی امیال و اغراض خودخواهان و خودکامگان شده و با بیاعتنایی مسئولان ذیربط مواجه شده است؟
باید بررسی دقیق و کامل کرد و دریافت که چرا برخی با انسانمحور شدن واقعی و عینیِ طرحهای شهری و شهرسازی در این کلانشهر مظلوم مخالفتهای پنهان و آشکار میکنند و میخواهند شیراز نیز ازنظر آلودگیهای مختلف به سرنوشت بسیاری از کلانشهرهای کشور دچار شود؟
باید کارشکنیها و سنگاندازیهایی که در مورد ترویج و گسترش دوچرخهسواری در شهرمان میشود را بررسی کرد و دریافت که اینگونه ستیزها چه سرمنشایی دارد؟ آیا از سرِ ناآگاهی است و یا پشتپردههای سیاسی و اقتصادی دارد؟
باید پاسخ داد که چرا بهینهسازی و توسعه حملونقل عمومی و پاک در شیراز ما آنگونه که در شان آن است، صورت نگرفته و در این زمینه با تضاد و تبعیض مواجه هستیم؟
ثبت دیدگاه