جریمه کرونایی بیش از ۴.۷ میلیون خودرو طی ۵۰ روز اخیر
سخنگوی ناجا عملکرد ۵۰ روزه پلیس از زمان اجرای محدودیتهای کرونایی از آذر ماه را تشریح کرد.
به گزارش ایسنا، سردار مهدی حاجیان در تشریح عملکرد پلیس در اجرای محدودیتهای کرونایی در کشور که از ابتدای آذرماه کلید خورد گفت: طی ۵۰ روز ۴۰۹ هزار مامور در ۱۹۵۸ نقطه از کشور در اجرای این طرح مشارکت داشتند.
وی با بیان اینکه در این مدت تردد خودروها در کشور ۲۱ درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال قبل کاهش داشت، گفت: همچنین در این مدت از خروج یک میلیون و ۶۶۳ هزار خودرو جلوگیری شده و آنانبه مبدا خود بازگشتهاند.
سخنگوی ناجا با بیان اینکه در روزهای نخست اجرای طرح ، رویکرد پلیس ایجابی و توجیه رانندگان بود، ادامه داد: در این مدت سه میلیون و ۳۰۰ هزار پیامک برای رانندگانی که طبق ردیابی ما مشخص شد از مبدا خودخارج شدهاند، ارسال شده است.
وی تعداد خودروهای جریمه شده در اجرای طرح محدودیت تردد شبانه را دو میلیون و ۴۸ هزار و ۵۱۴ دستگاه برشمرد و همچنین گفت: دومیلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۱ خودرو در مناطق نارنجی و ۵۷۳ هزار و ۱۵۷ دستگاه خودرو نیز در مناطق قرمز جریمه شدهاند.
سخنگوی ناجا در مورد اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در حوزه اماکن وصنوف نیز گفت: در این ۵۰ روز از یک میلیون و ۱۵۸ واحد صنفی بازدید شد که ۶۳۵ هزار تذکر و ۱۰۴ هزار صورتجلسه صادر شده و ۳۰ هزار و ۴۹۸ واحد متخلف نیز پلمب شدند.
……………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………………
اینگونه که مشخص میشود، بلای کرونا بهمراتب کمتر از بلاهایی است که به بهانه آن بر سر مردم میآید! از یک سو انواع و اقسام مالیاتها و از سوی دیگر اخذ جریمههای گوناگون و گرانیهایی که هرکدام توجیهی را به آنها پیوست دادهاند، باید از جیب مردم ناچار، بیرون کشیده و درنهایت هم تمام کاسه کوزهها بر سر تحریم شکسته شود!
ای کاش قانون و مقرراتی نیز وجود داشت که توسط آنها میشد مسئولانی که دراثر ناشایستگی و وعدههای رنگارنگ واهی که دادهاند را جریمه کرد و مبالغ چشمگیری از حقوقهای نجومی و البته قانونی! آنان برداشت و از این طریق به تامین کسری بودجه مبادرت کرد و اجازه داد که خلق خدا دمی بیاسایند و کمی از دغدغههای متنوع مردم کاسته شود.
حداقل ای کاش کمی از مبالغ هنگفت و سرسامآور جمعشده از محل جریمههای مردمی!، در راه آموزش و ارتقای فرهنگ رانندگی هزینه میشد تا دیگر برای سرکیسه کردن جامعه بهانهای نمیبود.
خیلی خوب بهخاطر دارم که در زمان یکی از استانداران فارس، از محل بخشی از جریمههای رانندگی، ساختمان جدید استانداری را ساختند، هرچند که این ساختمان به آن استاندار بودووفایی نکرد و بهمحض اتمام آن عوض شد و همانطور که همگان میدانند، سرانجام نیز از ناکجاآباد سر درآورد و با دستگیری وی دل سوخته مردم این استان کمی خنک شد!
آیا با درآمدهای بهشدت کاهش یافته و حقوق و دستمزدهایی که به نسبت تورم افزایش قابلقبول و منطقی نیافته، وارد کردن اینهمه فشار اقتصادی بر مردم، چه توجیهی دارد، این پرسشی است که همواره مطرح بوده و هست و اینگونه که مشاهده میشود، قرار هم نیست کسی به آن توجه کند و به عواقب سخت آن بیندیشد!
ثبت دیدگاه